حرف هایی بر ای نشنیدن

فرهنگ را بشناسیم، فرهنگ را دوست داشته باشیم

حرف هایی بر ای نشنیدن

فرهنگ را بشناسیم، فرهنگ را دوست داشته باشیم

حرف هایی بر ای نشنیدن
پیام های کوتاه
آخرین نظرات

حرف یک دوست

چهارشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۰، ۱۲:۲۱ ب.ظ
به بهانه جشنواره فیل فجر
سینمای ایران چه پیامی مخابره می کند ؟ آیا پیام انقلاب است ؟
دیروز برای دیدن فیلم خرس به سینما رفتم و این سوال در ذهنم نقش بست که چرا سینمای ایران هر چه جلوتر می رود از انقلاب فاصله بیشتری می گیرد چه بسا با پیامهای انقلاب به تعارض می رسد ؟
این ریشه در چه دارد؟
آیا لازم است در سینما هم انقلاب صورت گیرد؟
آیا اساسآ فقط در حوزه حکومت انقلاب کردیم و حالا باید برای تک تک اجزای آن از جمله فرهنگ، اقتصاد، سیاست، و ... هم انقلاب کنیم یا اینکه یک بار انقلاب کردیم و حالا باید همه با انقلاب همراه گردند ؟ انقلاب به وقوع پیوست ولی آیا آدمها انقلابی بار آمدند و انقلاب در لالایی های مادران رخنه کرد که بچه ها از همان کودکی انقلابی بار بیایند و...آیا انقلاب و روحیه انقلابی در مدارس و دانشگاههای ما سیلان یافت ؟آیا فقط شعار اینها را دادیم ولی در عمل ؟؟؟؟
چرا بعد از این همه خون دادن ،زجر کشیدن ، خون دل خوردن، تحمل تحریم و... باید عرصه ها دست آدمهایی باشد که همراه با این انقلاب نیستند و یا اصلا اعتقادی به روحیه انقلابی ندارند و این حرفها برایشا خنده دار است ؟
فلش انقلاب به کدام سمت است و فلش ما به کدام سمت؟
انقلاب از ما چه می خواهد و ما چه می کنیم ؟
چقدر خود را به انقلاب مدیون می دانیم ؟
آیا دفاع مقدسی که کردیم درست بود یا نه ؟
چرا سینما این پیام را مخابره می کند که آی مردم اگر دفعه دیگه خواستید از خاک کشورتون دفاع کنید حواستون باشه برگردید ممکنه همسرتون رو از چنگتون در بیاورند و هیچ کس به فکر شما نیست پس سرتون رو بیندازید پایین و فکر جهاد مهاد رو از مختون بیرون کنید به شما چه که دشمن به کشورتون حمله کرده و یا داره برای شما دندون تیز می کنه .سفت زن و بچه ات رو بچسب که اگه بری جنگ یا پای آرمانت بایستی از دستشون می دی و برگردی می بینی زنت ....
آخر این چه پیامی است که دارد در انقلاب نشر داده می شود
مگر امام نفرمود ما یک لحظه از جنگ پشیمان نیستیم ؟ مگر دنبال فتح فلسطین نیودیم؟ مگر آقا نفرمودند هرکه با اسرائیل مقابله کند ما پشت او هستیم ؟ آیا سینمای ما بوی این ادبیات را هم می دهد ؟ آیا سینماگران ما خویی با این ادبیات دارند ؟ یا فقط ژشتش را می گیرند ؟
آقایان به کجا چنین شتابان؟ فاین تذهبون ؟
مثل اینکه یادتان رفته کجا دارید فیلم می سازید؟ اینجا هالیود نیست ؟(البته ای کاش بود چرا که بزرگترین فیلم سازان هالیود با سفارش پنتاگون فیلم می سازند ولی شما جرات دارید به یکی از این اقایان پرمدعا بگویید بیایید این پیام را برای انقلاب مخابره کنید !سریع برایتان گارد می گیرند و ژست فالن و فلان می گیرند و جز خودشان هیچ احدی را قبول ندارند اگر سوژه ای را خودشان بپسندند از نظام برای آن هزینه می کنند والا .....)
به نظر باید در سینما هم انقلاب گردد
این سینما و سینماگران و اهالی آن انقلاب را درک نکردند و قائل به کار برای انقلاب نیستند ؟(البته به جز عشری از اعشار آدم‌ها که برای گشتن دنبال آن‌ها باید در انبار کاه دنبال سوزن گشت)
آیا سینمایی اگر در بطنش بروی هرروز چیز جدید در آن می بینی یک روز یکیشون عریان می شه یکیشون یا نامحرم دست می ده یکیشون رو نامحرم می بوسه (البته شاید اصلا بعضیشون ندونند نامحرم یعنی چی ؟که این هم دردی دیگست) بعد دوباره میان و نقش انقلابیون را بازی می کنند و....
هر روز که بگذرد دیر تر است
البته می شود کاری هم کرد اسم جشنواره را فجر نگذاریم تا به فجر انقلاب توهین نشود بگذاریم «جشنواره سپاس» که همه بدانند این ها ربطی به انقلاب ندارد
راستی اصلا فکر کردید چرا تلویزیون نمی تواند مراسم جشنواره رو مستقیم پخش کند و اگر هم بعدا گلچینش را پخش کند برای کم کردن غلظت آرایش خانمها رنگ تصویر را کم کرده و برای جلوگیری از اشاعه فرهنگ غربی از نشان دادن خانم ها با شات بسته خودداری کرده و یا اصلا عطایش رابه لقایش می بخشد؟
این هم ازبازیگران سینمای انقلابی ؟
چه بگوییم که صدایمان بغضی است در گلو

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۱/۱۹
بیژن لطفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی