حرف هایی بر ای نشنیدن

فرهنگ را بشناسیم، فرهنگ را دوست داشته باشیم

حرف هایی بر ای نشنیدن

فرهنگ را بشناسیم، فرهنگ را دوست داشته باشیم

حرف هایی بر ای نشنیدن
پیام های کوتاه
آخرین نظرات

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۱ ثبت شده است


قاضی مدیرخراسانی در گفت‌وگو با فارس:
۸۰ متهم پرونده بیمه ایران در جلسه فردا حاضر می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران گفت: ۸۰ متهم پرونده بیمه ایران در اولین جلسه رسیدگی به این پرونده حاضر می‌شوند.

خبرگزاری فارس: ۸۰ متهم پرونده بیمه ایران در جلسه فردا حاضر می‌شوند

سیامک مدیرخراسانی رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران و قاضی رسیدگی کننده به پرونده بیمه ایران در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس اظهار داشت: در جلسه فردا به خاطر اینکه اولین جلسه رسیدگی به پرونده است، تمام متهمان پرونده که حدود 80 نفر هستند حاضر می‌شوند.

وی درباره زمان رسیدگی به این پرونده گفت: قرار بر این شده است که روزهای زوج هر هفته به این جلسه اختصاص یابد.

رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران خاطرنشان کرد: از بین 80 متهم پرونده فقط 10 نفر از آنها زندانی هستند.

مدیرخراسانی در پاسخ به این سوال که آیا معاون اول رئیس‌جمهور هم که پیش از این از وی به عنوان یکی از متهمان این پرونده نام برده می‌شد جزء این متهمان است یا خیر گفت: خیر، این فرد جزء 80 متهم این پرونده نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۹:۱۲
بیژن لطفی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۸:۵۹
بیژن لطفی




















۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۱ ، ۰۹:۵۸
بیژن لطفی
بهره گیری و استفاده از مدیران مجرب در دستگاه های فرهنگی همواره آرزوی دیرینه مان(مثلا فرهنگی ها) بوده است. گاه دیده ایم که فرد محترمی را به کرسی هدایت فرهنگ می نشانند که هیچ فهم صحیحی از فرهنگ ندارد و چنانچه از آن تعریف فرهنگ را بپرسی بی شک در ادای پاسخ خواهد ماند.

ولی در این بین هستند اشخاصی که به سبب تحصیلات عالیه خود و تجربه چندین ساله خود می توانند به شایستگی و به نحو شایسته مجموعه تحت امر خود را هدایت کنند.

یکی از این مجموعه ها بنیاد ادبیات داستانی بود که به رغم مشکلاتی که برای مجوز و ادامه فعالیتش بعد از رفتن دکتر پرویز از معاونت فرهنگی ارشاد به وجود آمد، بیکار ننشست و تا آنجا که می شد با برنامه های زود بازده فعالیت خود را ادامه داد.چه همایش ها چه نمایشگاه ها چه کتاب ها چه تقدیرها و...

محمود سالاری مدیر عامل فهیم این بنیاد به سبب پایدار بودن بنیاد و عدم انحلال آن به صورت سلیقه ای پای رسانه ها را به میان آورد و این شد که وزیر محترم جدید(جناب حسینی) در مصاحبه ای حمایت بی حد خود از این بنیاد را اعلام کرد تا کسی دیگر به خود اجازه اظهارات مشابه را ندهد.

بالاخره بعد از ماه ها آقای حسنی آمد و آقای سالاری رفت.

با تمام احترامی که برای آقای حسنی(واقعا ایشان شایسته تقدیرند ولی بحث چیز دیگری است) دارم و از اقدامات ایشان تشکر می کنم ولی رفتن محمود سالاری از این بنیاد به نفع نویسندگان تمام نمی شد.

به چند دلیل:

1.برنامه های نیمه تمام و بعضا هنوز آغاز نشده که دلیلش تنها گیر مجوز در مراحل پایانی بود

2. ارتباط عمیق و صمیمانه ای که میان نویسندگان(داستان نویسان) با آقای سالاری وجود داشت و دارد

3. مدارک و مدارج مرتبط ایشان با حوزه ادبیات که در مدیران خیلی مراکز کمتر دیده می شود

4. سابقه طولانی و موفق ایشان در فعالیت های فرهنگی

5. شناخت حوزه و ظرفیت های موجود ادبیات داستانی

6. موفقیت به دست آمده درحدود دو سال سکانداری ایشان بر بنیاد که از لبخند های نویسندگان در نمایشگاه کتاب 87و88 فهمیده می شد

و...

که بهتر است پاره ای از آنها گفته نشود تا موجب آزردگی خاطر بعضی نگردد.

بالاخره ایشان از بنیاد ادبیات داستانی رفتند و این موهبتی بود که از آن دوستان(مخاطب خاص) سلب شد.

همه اینها را گفتم تا به اینجا برسم.

چندروز پیش خبری را در رسانه ها دیدم که شاید از خبر مدیر کلی خودم خیلی بیشتر خوشحالم کرد.

محمود سالاری مدیر بنیاد ادبیات نمایشی شد.

با خودم گفتم مگر ما امثال محمود سالاری چندتا داریم که باید از جایگاه خود دور باشند.

اول گفتم خیلی کم ... خیلی کم

بعدش گفتم نه...

چه بسیار متخصصان و کاردان هایی که به دلایلی ... از جایگاه خود به دور افتاده اند.

شاید اینجا رسم این است که اگر می خواهی بمانی باید خط فکری ات را به سمت مدیر بالادستی عوض کنی.

ولی خوشحالم که بعضی هنوز همچون صفارها، پرویز ها و سالاری ها بر اعتقاداتشان (موضوع خاص) پایبندند.

درود بر مسئولان ولایی...

صفار هرندی یادمان نخواهد رفت چرا از وزارتخانه رفتی...

دکتر برخورد غیر فرهنگی که با شما شد را پای بی تجربگی بگذارید نه بی فرهنگی بعضی(مخاطب خاص)

آقای سالاری یادم نمی رود برای افراشته بودن پرچم بنیاد چقدر خون دل خوردی و حالا بعضی بیلان کاری ارائه می دهند و گزارش و خبر و ...

کمترین شاگرد شما

لطفی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۱ ، ۰۹:۵۴
بیژن لطفی
با تأکید بر برگزاری نخستین همایش: جوابیه مجمع «فرا» به اطلاعیه وزارت ارشاد منتشر شد

در پی انتشار اطلاعیه وزارت ارشاد درباره غیرقانونی بودن مجمع “فرا”، روابط عمومی این مجمع جوابیه‌ای را منتشر کرد و اعلام کرد که در صورت لزوم مجوزهای لازم مجمع را ارائه می‌کند.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، در پی انتشار اطلاعیه مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره غیرقانونی بودن “مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی” (فرا)، روابط عمومی این مجمع با ارسال جوابیه‌ای به پایگاه خبری-تحلیلی «وبلاگ نیوز»، به شرح مواد مطرح شده در این اطلاعیه پرداخت.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

در پاسخ به ابهام پیش آمده در قالب اطلاعیه‌ای از سوی مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن احترام به صادرکنندگان اطلاعیه، اعلام می‌گردد برگزاری گردهمایی بزرگ فعالان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در ساعت ۱۷ مورخ ۲۶ اردیبهشت۹۱ در محل تالار اندیشه حوزه هنری، تعارضی با اهداف مرکز مزبور نداشته، بلکه این مجمع می‌تواند در آینده‌ی نزدیک کمک‌های ارزشمندی را به آن مرکز محترم و مراکز مشابه در سایر دستگاه‌ها اعطا نماید. ضمنا این مجمع عنداللزوم مجوزهای مراجع ذیصلاح را ارائه خواهد نمود.

در پایان اظهار امیدواری می‌شود دوستان ولایتمدار ما در مدیریت دستگاههای مختلف کشور، در جهت تحقق فرمایشات رهبر بزرگوار انقلاب مبنی بر حضور پررنگ بخشهای مردمی در صحنه‌های مختلف به‌ویژه صحنه‌های فرهنگی و هم‌چنین حرکت در راستای سیاست راهبردی “حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی”، هم‌چون گذشته ثابت قدم بوده و اتحاد و همدلی انقلابی خود را حفظ نمایند.

روابط عمومی مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی (فرا)

پیش از این، اعلام موجودیت این مجمع در فضای مجازی با حاشیه‌هایی همراه بود که مهدی صرامی، مدیرعامل این مجمع در گفت‌وگو با خبرنگار «وبلاگ نیوز» گفته بود که در نخستین همایش عمومی این مجمع که در روز سه شنبه ۲۶اردیبهشت برگزار می‌شود به تمامی سئوال‌های مطرح شده پاسخ‌های قانع کننده خواهد داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۸:۰۴
بیژن لطفی
روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که این مجمع فاقد وجاهت قانونی است.
به گزارش گرداب به نقل از وبلاگ نیوز، مجمع "فرا" به‌ منظور ایجاد اتحاد بین فعالان انقلابی رسانه‌های دیجیتال فعالیت خود را آغاز کرد. این در حالی است که نهادهای مسئول، این تشکل را یک تشکل غیرقانونی دانسته‌اند.

"مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی" به عنوان یک نهاد غیر دولتی با برگزاری یک همایش عمومی موجودیت خود را اعلام کرد.

مدیریت این مجمع به عهده "مهدی صرامی"، معاون سابق مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ مرکزی که اعلام کرده است این مجمع غیرقانونی بوده و اقدام به راه‌اندازی آن مصداق "کلاهبرداری" است.

حاشیه‌هایی برای دعوت‌نامه‌های ارسالی
این‌طور که پیداست، مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی که به نام اختصاری "فرا" خوانده می‌شود، برای دعوت از میهمانان خود از اطلاعات محرمانه ثبت شده در سایت "ساماندهی" استفاده کرده است؛ سایتی که پیش از این تحت مدیریت مهدی صرامی، مدیرعامل فعلی "فرا" بوده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی، برای برخی از میهمانان دعوت‌نامه حضوری به نشانی ثبت شده در سایت "ساماندهی" و برای برخی دیگر، دعوتنامه به‌صورت پیامک و ایمیل‌های ثبت شده در این سایت ارسال شده است.

این موضوع باعث شده است که برخی از صاحبان اطلاعات در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌‎های اجتماعی نسبت به انتشار این اطلاعات اعتراض کنند.

سایتی که هک شد!
نزدیک به چند ساعت از راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی این مجمع، سایت مجمع "فرا" هک شد. البته بر اساس مطالب درج شده از سوی هکر، می‌توان متوجه شد که مدیران فنی این پایگاه برای ورود به محیط مدیریت این پایگاه فرآیند ورود امن را تعریف نکرده بودند.

ادامه فعالیت این مجمع مصداق "کلاهبرداری" است
در پی انتشار این خبر، روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که هیچگونه مجوزی در این رابطه صادر نشده و این مجمع فاقد وجاهت قانونی است.

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این مجمع، فاقد وجاهت قانونی بوده و به هیچ وجه مورد تائید این مرکز نیست.

در این اطلاعیه آمده است:

به آگاهی عموم هموطنان عزیز و فعالان عرصه رسانه‌های دیجیتال می رساند علی رغم تشابه فراوان در عنوان مجمع مذکور با عنوان رسمی و اداری "مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال" وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیچگونه ارتباطی بین این مرکز و مجمع مورد ادعا وجود ندارد.

بر این اساس، به تصریح بند ۱۷ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (مصوبه مجلس شورای اسلامی)، تأسیس و فعالیت هر مجمع و انجمنی به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی، مستلزم اخذ مجوز قانونی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که این وظیفه به موجب بند ۹ قانون وظایف و اختیارات مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌‎های دیجیتال، به این مرکز محول شده است. بر همین اساس هرگونه اقدام و دخالت سایر مراجع و دستگاههای اجرایی در این خصوص، فاقد وجاهت قانونی است.

 از این رو، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، ضمن استقبال از تشکیل مجامع و انجمن‌های فعال در حوزه رسانه‌های دیجیتال -به شرط طی فرآیندهای قانونی مربوطه- تأکید می‌کند تا کنون هیچ مجوزی برای تأسیس انجمن‌ها و مجامع صنفی رسانه‌های دیجیتال از قبیل نشر دیجیتال و رسانه‌های برخط اینترنتی (وب‌سایت‌ها) از سوی این مرکز صادر نشده است.

بر این اساس، تأسیس و فعالیت چنین تشکیلاتی، غیرقانونی بوده و ادامه فعالیت آنها به موجب "قانون‌ تعطیل‌ مؤسسات‌ و واحدهای‌ آموزشی‌ و تحقیقاتی‌ و فرهنگی‌ بدون‌ مجوز قانونی" مصوب مجلس شورای اسلامی، در حکم "کلاهبرداری" است.

شایان ذکر است ضرورت اخذ مجوز قانونی برای تأسیس و فعالیت انجمن‌ها و مجامع فرهنگی به دلیل صیانت و حراست از منافع جمعی اصحاب فرهنگ و هنر است تا از مشارکت و موافقت آن‌ها در مجامع یا انجمن‌هایی که داعیه نمایندگی جمعی را دارند، اطمینان حاصل شود و اجازه فعالیت و نمایندگی غیرقانونی اقلیتی با اتکاء به نفوذ و اعتبار سیاسی، اجتماعی یا اقتصادی به نام اکثریت دست‌اندرکار این بخش، داده نشود.

در عین حال، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمادگی خود را برای پذیرش و بررسی هرگونه درخواستی به منظور تأسیس انجمن‌ها و مجامع مرتبط در حوزه یک یا چند قلمرو از اشکال رسانه‌های دیجیتال در محدوده جغرافیایی مشخص از قبیل کشوری یا استانی اعلام می‌دارد.

لازم به ذکر است بر اساس ماده‌ واحده الحاقی به ضوابط و مقررات تأسیس مراکز، مؤسسات، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی و نظارت بر فعالیت آن‌ها مصوب 82.4.10 شورای عالی انقلاب فرهنگی، درخواست صدور مجوز فعالیت در قلمرو و حوزه جغرافیایی مشخص، باید به وسیله حداقل یک پنجم از دارندگان مجوز فعالیت در قلمرو و حوزه جغرافیایی مورد نظر متقاضیان، ارائه شود، تا در دستور کار بررسی و در نهایت صدور مجوز قرار گیرد.

صرامی: همه مسائل را به‌زودی بیان می‌کنم
مهدی صرامی، مدیرعامل "مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی" درباره استفاده از اطلاعات شخصی ثبت شده در سایت "ساماندهی" گفت: «هر کسی که در فضای مجازی و در عرصه فناوری‌های دیجیتال فعال باشد، اطلاعات شخصی‌اش در دسترس بقیه هست، زیرا منطق فضای مجازی شبکه‌ای بودن اطلاعات است، اما این که ما این اطلاعات را از جایی به‌دست آورده‌ایم را نه تایید می کنیم و نه رد.»

او هک شدن سایت مجمع "فرا" را هم تکذیب کرد و گفت: «سایت مجمع "فرا" به هیچ وجه هک نشده است.»

صرامی با اشاره به انتشار اطلاعیه مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر غیر قانونی بودن فعالیت این مجمع، افزود: «مجوزهای قانونی را در صورت لازم و در زمان مقتضی ارائه خواهیم کرد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.»

مدیر عامل مجمع "فرا" به زمان انتشار این گفت‌وگو اشاره‌ای نکرد و ادامه داد: «همایش روز سه شنبه (91.2.26) هم با قوت تمام برگزار می‌شود و تمامی فعالان این حوزه می‌توانند در این همایش، سوالات خود را بپرسند و مطمئن باشند پاسخ‌های قانع کننده‌ای برای این سوالات دریافت خواهند کرد.»

تکمیلی: در پی انتشار اطلاعیه وزارت ارشاد درباره غیرقانونی بودن مجمع "فرا"، روابط عمومی این مجمع جوابیه‌ای را منتشر کرد و اعلام کرد که در صورت لزوم مجوزهای لازم مجمع را ارائه می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۸:۰۱
بیژن لطفی
یه مجمع می زنن به نام مجمع فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال بعد جدیدا که تازه به مسند نشستن از قدیمیا شکایت می کنن

اطلاعات تماس فعالان فرهنگی دست کیاست نمی دونم؟

حاشیه ای

بعد می گن اصلا این مجمع غیر قانونیه

آقای خاموشی عزیز که خیلی دوسش دارم توی مجمع سخنرانی می کن

این به لسان ما حقوقی ها یعنی وجاهت سازمانی مجمع چون آقای خاموشی این اجازه رو داره که در مجموعه تحت امر خودش چندینتا مجمع داشته باشه

وزارت ارشاد شاخ می شه

ببخشید میاد وسط

آقای صرامی عزیز و همیشه مظلوم هم مدعی است

مدعی ریاست مجمع

اون که در حکومت جدید مرکز نماند

چطوری ش. بزارین نگم

نماند دیگر

اومده یه مجموعه جدید راه انداخته می خواد انقلاب کنه

چندتا سوال وجود داره

هم از مرکز رسانه ها

هم از ارشاد محترم

هم از آقای صرامی عزیز

آقای صرامی 5 سال خودت توی مرکز بودی و جانشین یکم بودی چه گلی به سر ما زدی که علیزاده و اسفندیاری نزده هنوز؟

آقای صرامی توی اون 5 سال حواستون به زدن انجی او نبود؟

برادر مرکز رسانه ها خوب اشکال داره چهارتا جوون دور هم جمع بشن مجمع راه بندازن؟

آقای ارشاد از شما با این عظمتت بعیده برای یه موضوع ساده و بدیهی مثله این جلو بیای و دعوا داشته باشی

امیدوارم نیت هممون از این کارا و حرفا فقط رضای خدا باشه که اگر چیز دیگری باشه

باختیم

باختیم آقای صرامی

آقای علیزاده

و آقای ...


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۷:۵۵
بیژن لطفی
این قلم نمی ذاره البته الان دیگه باید بگیم این صفحه کلید نمی ذاره.
 همین که نگات بهش می افته می گه بیا .
 ما هم که دلمون نمی یاد. باید بشینیم و هی با انگشتامون پیکر نحیفشو لمس کنیم اونم احساساتشو روی صفحه نمایشگر نشون می ده
اینجا کاره من یه چیزه دیگه است و باید به اون برسم اما هی می گه یه مطلب بنویس تا بچه ها بخونن
باشه می نویسیم اونم از نوع زوریش
خیلی مهمه رزقو روزی آدم از راه حلال در بیاد البته این جمله خودش خیلی اشکالات داره ولی منظور همون پول دراوردنه چون رزق دسته خداست.
خیلی مهمه بدونیم که این پولی رو که در می یاریم از کجاست و آیا حق کسی توش نهفته است یا نه
داستان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی به من اصلا ربطی نداره و دوست هم ندارم که داشته باشه ولی من از نزدیک بعضی از کارهای این آقای م.... رو دیدم
طرح تحول اجتماعی یکی از همین  بازی هاست که با سیستم حال حاضری که داره بیشتر طرح انهدام فرهنگی تا تحول بگذریم به خودشون مربوطه
شهرداری  پول از مردم  می گیره تا و به جای خدمات ن چه کار می کنه البته کار می کنه...
من رفتم تشییع جنازه شهدای گمنام موزه دفاع مقدس : مجری برنامه شسصد بار می گه سردار ق... من خاک جوراب شما رو می خورم چون شما عاشق این ملت بودی و می خواهی جهان را فدای خوشگلیت برم چرا اینقدر پیر شدی ای جان من نثارت.
حالم بد شده بسه چقدر چاپلوسی
چقدر بزرگ کردن
 آقایون خودتون جلوی این کارا بگیرید
دوروز دیگه تانتخابات تکلیفمون با شما چیه
اومم نشستم یه جایی که صداشو نشنوم... آخه تو خودت می فهمی چی می گی ؟
اینا رو نگفتم که یه چیزی گفته باشم گفتم که حواسمون باشه از کجا حقوق ما می رسه...
کمی بیشتر توجه کنید
 موضوع رزق حلال سال هاست در دستور کار مراکز فرهنگی که الحمدالله این روزا مایه تبلیغ و رئیس جمهوریت شده
تاسف بخوریم
کمی در این موضوع تحقیق کرده و دیگران در اطلاع قرار دهیم
مواظب باشید

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۷:۴۳
بیژن لطفی

تعبیر تند خسرو معتضد درباره خاله شادونه

خسرو معتضد در یادداشتی در روزنامه قدس در خصوص کشته شدن 3 کودک در برنامه خرمدره نوشت:

نبود تفریحات و سرگرمی ها در کشور سبب می شود یک مجری زن برنامه های کودک تلویزیون که تنها هنر او این است که صدایش را ریز و زیر و میو میو می کند و من هیچ هنر خاصی در هنرنمایی ایشان ندیده ام و حتی یک دستور درست و حسابی به کودکان نمی دهد که مثلاً دست خود را پس از رفتن به آبریزگاه بشویید یا دهانتان را پس از غذا خوردن یا هنگام صبح مسواک بزنید.

 وقتی به خرمدره می رود «شو» اجرا کند برگزارکنندگان این برنامه از فرط آزمندی به جای 3000 صندلی برای 4000 صندلی بلیت گران بفروشند و کودکان نازنین مردم را در یک محوطه تنگ گرد آورند و در نهایت نادانی و جهالت و بی رحمی حتی اجازه ندهند پهلوی مادرهایشان بنشینند!

...من وقتی شرح حال کودکان مقتول و مصدوم را خواندم مرتعش شدم. نوگلان زیبا و نوشکفته و دوست داشتنی که در سراسر جهان مورد علاقه و احترام مردم اند در اینجا یا مورد آزارهای سادیستی قرار می گیرند یا خاله شادونه که من نمی دانم ایشان چه هنری جز نازک کردن صدای خود دارد و وقتی به ولایتی می رود که در آنجا هیچ وسیله سرگرمی و تفریح و تفرجی برای کودکان وجود ندارد و با به جا گذاشتن چندین قربانی که من مطمئن هستم نفرین آنان و مادرهایشان دامان عوامل این حادثه را خواهد گرفت.

مگر زبان این خانم که می گوید و در مقام دفاع از خود دلیل می آورد که پس از پایان برنامه این حادثه رخ داد لال بود که قبل از آنکه تشریفش را ببرد با همان شیرین زبانی و صدای نازک خود (گویا از فرصتی که تلویزیون در اختیارش گذاشته حسن استفاده می کند، تور ایرانگردی گذاشته. قرار است شهر به شهر ایران برود و...) آری با همان شیرین زبانی خود که به نظر من بسیار بی مزه است و تکراری و به سن و سال ایشان هم نمی خورد، به بچه ها می گفت: «نازنینان من، سرجایتان بمانید و یکی یکی از سالن خارج شوید.» یا به متصدیان سالن دستور می داد همه درهای سالن را باز کنید و مراقبت نمایید بچه ها به مادرهایشان ملحق شوند. خیر این کار را نکردند، چون عجله داشتند زودتر به گروه بپیوندند و حق و حقوق بابت شو و شیرین زبانی را مطالبه کنند. واقعاً که این پول لعنتی، چه ها که نمی کند.

...من از این خانم و نیز مدیر برگزاری این مراسم می پرسم: ناخدای هر کشتی وظیفه وجدانی دارد هر گاه کشتی در آستانه غرق شدن قرار گرفت تا تخلیه تمام نفرها در کشتی بماند. شما که به نامتان 4000 موجود مظلوم و بی گناه را گردآوردند و با اداره بد سالن باعث مرگ آنان شدند زبانتان مشکلی داشت؟ چرا به بچه ها تذکر ندادید، آرام و بانظم سالن را ترک کنند و به مادران خود ملحق شوند؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۷:۴۰
بیژن لطفی